ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Θεατρικού Παιχνιδιού «Μια ιστορία σε χαρτί, ανεβαίνει στη σκηνή» 7/12/24

ή  πώς μπορώ να σχεδιάζω και να υλοποιώ θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με αφορμή μια γνωστή ή αυτοσχέδια ιστορία

 

Οφέλη των θεατρο-παιδαγωγικών προγραμμάτων

Στα θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα συναντώνται η τέχνη του Θεάτρου και η Παιδαγωγική. Από τη συνάντηση αυτή, οι συμμετέχοντες έχουν πολλά να ωφεληθούν και ειδικότερα ως προς την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την επίγνωση του εαυτού, την κοινωνική ένταξη, την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων την καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας και τη μάθηση πολλών θεμάτων. Μέσα από  επιλεγμένες εκπαιδευτικές δράσεις, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να εκφράζονται με σαφήνεια, να συμμετέχουν ενεργητικά, να επιλύουν προβλήματα, να κατανοούν και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Στοχευμένες θεατρικές τεχνικές συμβάλλουν ώστε οι μαθητές να καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη. Αναλύουν χαρακτήρες, κατανοούν τη δομή της εκάστοτε ιστορίας και αποφασίζουν την εξέλιξή της. Εξερευνούν νέες ιδέες, προοπτικές, ρόλους και καταστάσεις, βλέπουν τον κόσμο από διαφορετικές οπτικές γωνίες, εμπλέκονται ουσιαστικά και απολαμβάνουν τη βιωματική και διανοητική συμμετοχή τους.

 

Σκοπός εργαστηρίου

Οι συμμετέχοντες να εξοπλιστούν με γνώσεις και κατάλληλα εργαλεία για να μπορούν να δομούν, να σχεδιάζουν, να οργανώνουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν θεατρικά προγράμματα, στα οποία έχουν ενσωματώσει παιδαγωγικούς στόχους και μεθόδους, σύμφωνα με τις μαθησιακές ανάγκες της ομάδας στην οποία απευθύνονται.

 

Περιεχόμενο σεμιναρίου

Στο Πρώτο μέρος θα δοθεί το θεωρητικό πλαίσιο που αφορά στον ορισμό, τις βασικές αρχές και τους στόχους των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων. Θα δοθούν απαντήσεις σχετικά με τα εξής:

  • πώς σχεδιάζουμε ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα από την αρχή: στόχοι, διάρκεια, περιεχόμενο, σκηνική παρουσίαση,

  • πώς δομείται η σειρά των διαδικασιών, 

  • πώς δημιουργούνται εκπαιδευτικά σενάρια, 

  • πώς αξιοποιείται η πλοκή, οι εικόνες, οι χαρακτήρες των ηρώων,

  • πώς επιλέγουμε τις κατάλληλες θεατρικές δραστηριότητες 

Στο  Δεύτερο μέρος  θα ασχοληθούμε με:

  • τη δημιουργία ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, που θα ευνοήσει το μοίρασμα, την αλληλόδραση και την έκφραση,

  • τη δημιουργία δραματικού χώρου,

  • παιχνίδια ενεργοποίησης, που θα μας προετοιμάσουν για την ιστορία που ακολουθεί,

  • ασκήσεις εκπαιδευτικού δράματος, επικεντρωμένα στην κατανόηση του ήρωα, της πλοκής, του χρόνου και του χώρου,

  • τη δημιουργία μικρής θεατρικής παρουσίασης, όπου όλα τα μέλη της ομάδας είναι ταυτόχρονα ηθοποιοί και κοινό.

Στο Τρίτο μέρος θα λάβει χώρα 

  • η αξιολόγηση 

  • η ανατροφοδότηση και  

  • η καταγραφή της εμπειρίας που βιώθηκε από τον κάθε συμμετέχοντα.

 

Σε ποιους  απευθύνεται το σεμινάριο

Εκπαιδευτικούς, θεατροπαιδαγωγούς, ηθοποιούς, ψυχολόγους, θεραπευτές ψυχικής υγείας, φοιτητές παιδαγωγικών και καλλιτεχνικών τμημάτων κ.ά.

→ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Ζωή Γυφτάκη

→ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

→ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 15.30-20.30

→ ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΙΜΑ (Ευελπίδων 29, Πεδίο Άρεως, Αθήνα)

→ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 55€ (θεατροπαιδαγωγοί, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, μέλη ΑΝΙΜΑ, άνεργοι: 45€)

→ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: https://www.anima.edu.gr/epikoinonia