Eργαστήριο υποκριτικής "Μιχαήλ Τσέχωφ"
Το Εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, θεατρολόγους, εμψυχωτές και γενικότερα στους ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο και θέλουν να εξερευνήσουν αυτόν τον τομέα έκφρασης, μέσα από μεθοδική ομαδική δουλειά πάνω στη μέθοδο Μιχαήλ Τσέχωφ.
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να εξερευνήσει συστηματικά και στοχευμένα τους κώδικες και τους κανόνες του απαιτητικού αλλά και μαγικού κόσμου του θεάτρου μέσα από τη μέθοδο υποκριτικής Μιχαήλ Τσέχωφ.
Ατμόσφαιρα, ψυχολογική χειρονομία, συναισθηματική απόχρωση, αυτοσχεδιασμοί, σκηνική ενέργεια, φαντασία, παρατήρηση, πολυεστιακή συγκέντρωση… είναι τα κεφάλαια, πάνω στα οποία η ομάδα θα δουλέψει, θα πειραματιστεί, θα εμβαθύνει.
Και επειδή το θέατρο στηρίζεται, πάνω από όλα, στην ουσιαστική συνεργασία των ηθοποιών που απαρτίζουν έναν θίασο, ένας από τους βασικότερους στόχους του εργαστηρίου θα είναι η δημιουργία μιας αληθινής ομάδας, όπου το κάθε μέλος θα μάθει να αφουγκράζεται τις σκέψεις και τα συναισθήματα των συνεργατών του, να παρατηρεί, να μοιράζεται, με απώτερο κίνητρο τη συλλογική έκφραση και κατάθεση.
Ο Μ. Τσέχωφ(1891-1955) υπήρξε ένας ιδιοφυής μαθητής του Κ. Στανισλάφσκι, εξαιρετικός ηθοποιός αλλά και φωτισμένος δάσκαλος. Εγκαταλείποντας τη Ρωσία στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Μ. Τσέχωφ διέδωσε στη Δύση όχι μόνο τη μέθοδο και τη φιλοσοφία του δασκάλου του, αλλά πρότεινε με επιτυχία τις δικές του εκσυγχρονιστικές ιδέες, δημιουργώντας ένα δικό του ολοκληρωμένο σύστημα υποκριτικής τεχνικής, πάνω στο οποίο δούλεψαν πολλοί διακεκριμένοι ηθοποιοί του θεάτρου και του κινηματογράφου σε όλον τον κόσμο.
Καθηγητής: Δημήτρης Ζορμπαλάς
Ο Δημήτρης Ζορμπαλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μόσχα. Σπούδασε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο. Παρακολούθησε μαθήματα φωνής, σκηνικού λόγου, υποκριτικών τεχνικών και κινησιολογίας του ηθοποιού στην Ανώτατη Κρατική Δραματική Σχολή της Μόσχας (GITIS) με την I. Promptova, τον L. Heifets, την T. Yaris και άλλους καθηγητές.
Έχει συμμετάσχει σε επίλεκτες θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κ.ά. (ενδεικτικά: "Φωνές του μύθου – φωνές του οίστρου» - σκηνοθεσία Σπ. Σακκάς,1996,"Πέρσες" Αισχύλου - σκηνοθεσία Λ. Βογιατζής, 1999, «Φθινοπωρινές λουτροπόλεις» - σκηνοθεσία Ν. Ζούκα, «Οιδίπους τύραννος – επί Κολωνώ» Σοφοκλή - σκηνοθεσία Σ. Χατζάκης). Διδάσκει σε ομάδες ενηλίκων θέματα όπως “Θέατρο” και “Θεατρικοί και κινητικοί αυτοσχεδιασμοί”. Έχει μεταφράσει θεατρικά έργα ρώσων δραματουργών και έχει συγγράψει θεατρικά έργα για παιδιά. Από το 2007 ασχολείται συστηματικά με την τεχνική του Μαύρου θεάτρου, σκηνοθετώντας δρώμενα, βασισμένα στην παραπάνω τεχνική και διδάσκοντας την τεχνική του Blacklight theater σε Σεμινάρια και εργαστήρια. Είναι ιδρυτής του Θεάτρου Γνώσης ANIMA και διευθυντής του Κέντρου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης ANIMA.
Εργαστήριο: Το Μαύρο θέατρο στην εκπαίδευση
Το Κέντρο Καλλιτεχνικής & Δημιουργικής Εκπαίδευσης ΑΝΙΜΑ θα ανακοινώσει σύντομα τη διοργάνωση για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά Εργαστηρίου με θέμα: «Το Μαύρο θέατρο στην εκπαίδευση».
Το Μαύρο Θέατρο είναι μία εντυπωσιακή θεατρική τεχνική, που για πολλά χρόνια έχει αποτελέσει το αντικείμενο πολλών σεμιναρίων ANIMA σύντομης, μέσης και μεγάλης διάρκειας. Επίσης, έχει δώσει έμπνευση για τη δημιουργία πολλών δρώμενων που έχουν παρουσιαστεί στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών ημερίδων ΑΝΙΜΑ.
Έτσι, το Εργαστήριο Μαύρου Θεάτρου, που πρόκειται να λειτουργήσει τον προσεχή χειμώνα, είναι μία φυσική συνέχεια της πολυετούς ενασχόλησης, μελέτης και εμβάθυνσης στις αντίστοιχες τεχνικές.
Μία θεωρητική προσέγγιση θα αποτελέσει την αρχή του Εργαστηρίου. Στη συνέχεια και κατά το μεγαλύτερο μέρος του, θα εφαρμοστούν βιωματικές ασκήσεις με στόχο την καλλιέργεια των τεχνικών και εκφραστικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, πάνω στη φόρμα του Μαύρου Θεάτρου. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γευτούν τη μαγεία αυτού του είδους θεάτρου, να πειραματιστούν, να παίξουν, να μάθουν. Τελικός στόχος είναι η κατάκτηση βασικών αρχών και τεχνικών για τη διοργάνωση μιας παράστασης Μαύρου Θεάτρου.
Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα θα κινηθεί πάνω σε δύο άξονες:
την Κινησιολογία του Μαύρου θεάτρου και
την Οργάνωση παράστασης Μαύρου θεάτρου
Περιεχόμενο μαθημάτων
- Εισαγωγή στην Ιστορία του Μαύρου Θεάτρου
- Κινησιολογία. Ασκήσεις συνεργασίας, συγκέντρωσης, σωματικής έκφρασης
- Η σκηνογραφία και ο φωτισμός στις παραστάσεις Μαύρου θεάτρου (black light, ένδυμα, σκηνικά, αντικείμενα κ.ά.)
- Ασκήσεις για την κατανόηση της λειτουργίας του Μαύρου Θεάτρου.
- Συγγραφή, σκηνοθεσία και παρουσίαση μικρών ιστοριών από τα μέλη της ομάδας.
Τι είναι το Μαύρο Θέατρο;
"Το Μαύρο Θέατρο έρχεται από την Ασία, όπου αποτέλεσε μια μορφή διασκέδασης στις αυτοκρατορικές αυλές. Σε μία μικρή σκηνή καλυμμένη με μαύρο ύφασμα, μαυροντυμένοι κουκλοπαίκτες - μαριονετίστες κρατούσαν αντικείμενα τα οποία φωτίζονταν με φως κεριών. Στις αρχές του 20ου αιώνα, η τεχνική μεταφέρθηκε στην Ευρώπη από τον κινηματογραφιστή Georges Méliès και τον σκηνοθέτη Konstantin Stanislavski. Αργότερα, η τεχνική εξερευνήθηκε από τους avant-garde σκηνοθέτες. Αποκορύφωμα αποτελεί ο Jiri Srnec, ο οποίος ίδρυσε στην Τσεχοσλοβακία το National Black Light Theatre company, στο οποίο πειραματίστηκε με την αξιοποίηση του υπεριώδους φωτισμού (black light). Το μαύρο θέατρο βασίζεται σε ένα οπτικό τέχνασμα: οι ηθοποιοί παίζουν ένα παιχνίδι ορατού - αόρατου και, αξιοποιώντας την κινητική και ακουστική ακρίβεια, οδηγούν τους θεατές στην έκπληξη της αλλοίωσης των αποστάσεων, την ψευδαίσθηση της αιώρησης, τη μαγεία της εμφάνισης και της εξαφάνισης."
Εισηγητής: Δημήτρης Ζορμπαλάς
Απευθύνεται σε: θεατρολόγους, εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές, καλλιτέχνες εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σκηνογράφους, φοιτητές παιδαγωγικών και καλλιτεχνικών σχολών, κ.ά.
Έναρξη: Αναμένεται
Διάρκεια:
Ωράριο:
Τόπος: Ευελπίδων 29, Αθήνα
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε εδώ